Anna Pettersson- på praktik i Yangon

HUNGER

Publicerad 2012-08-30 19:59:12 i Allmänt,


Den här tiden. Vart tar den vägen? Fredg imorgon och då är första veckan i skolan avklarad.  Det har varit en intensiv vecka med mycket nya intryck, nya människor. En helt ny vardag! Bara det här med att väckarklockan ringer klockan 7 varje morgon är ju något stort i mitt liv! Kanske inte låter som nån big deal men från att ha jobbat eftermiddag/kväll ganska länge är det en rejäl omställning:) Bara till det bättre som jag känner än så länge!
 
Det här med rast. Vi har 1 TIMMES lunch. Vad ska man göra med all tid? Matlådan ska vara i micron 2 min, äter upp den på 5. Jaha?!?!  ca 50 minuter kvar.. men jag ska nog vänja mig. Och på tal om  matlåda. Vad man måste hålla på och laga mat! Det ska vara lunch och kvällsmat. Runt 10 på förmiddagen börjar man bli lite småsugen och äter en frukt. Runt tre jag då är man tamme tusan hungrig igen! Jag vet inte om det är mig det är fel på men hur kan man bli så hungrig av att bara sitta still? Hela CSN kommer ju gå till mat om det ska fortsätta såhär..
handlade på Willys ikväll och det var den tråkigaste och gråaste mataffär jag sett så dit åker jag inte igen.
 
Idag startade vi kursen Resebranschkunskap och paketering. Riktigt intressant, än så länge bara väldigt grundligt och vad som är skillnaden på en resebyrå och en researrangör och så vidare. Tror detta kommer vara spännande och helt i min smak!
 
På lördag är det Aqua Jam. Skidklasserna som har nåt jippo borta vid vattehoppet och sen lite festligheter på kvällen. Är lika bra att hänga på när det händer nåt i den här lilla byn:)
 
Ett par bilder från nollningen vi råkade ut för i måndags!
 
 



 
 

Kommentarer

Postat av: Julia

Publicerad 2012-09-02 13:02:18

Återigen, välkommen till våran värld;) du vänjer dig snart, sen är storkok att rekommendera med en students plånbok!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Pettersson

Anna Pettersson är mitt namn, en dam i sina bästa år som läser till reseproducent på Scandinavian College of Travel and Tourism. Skolan ligger i Orsa i Dalarna och därför har jag flyttat just hit! Utbildnigen innehåller väldigt mycket praktik och här tänkte jag dela med mig av detta. Mycket nöje!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela