Anna Pettersson- på praktik i Yangon

House of Air

Publicerad 2012-03-23 04:05:23 i Allmänt,

Hoj!

Det var en himla tur att jag tog på mig mina nya supersnabba Nike skor idag vill jag lova. Som vi har gått. Totalt 10,6 kilometer har Olle just räknat ut. Visst hade vi tänkt att gå men inte så långt kanske:) Målet för dagen var iallafall House of Air. Ett hus fullt med studsmattor. Vi började med att ta spårvagnen ner till Fishermans Warf och därifrån promenerade vi. Hade vi vetat att det låg nästan ända framme vid Golden Gate bron hade vi nog övervägt att hyra cyklar... men men en redig promenad är ju aldrig fel!



Det var riktigt kul att hoppa runt som ett barn på alla studsmattor och efter en timme var vi både nöjda och svettiga. Tanken var att ta en taxi tillbaka men vi hann gå hela jäkla vägen tillbaka till Fishermans innan det dök upp en bil! Inte riktigt som planerat..



Efter detta äventyr slutade middagsplanerna i en flottig pizzaslice på rummet. Eftersom den tragiska sanningen säger att vi måste lämna USA för denna gång imorgon tänkte jag försöka styra upp min packning nu. Usch inte alls taggad för det.

Innan kvällen är slut tänker vi gå ut och ta ett par drinkar och låtsas att semester just har börjat:) Detta blir antagligen det sista inlägget för den här resan. Jag personligen tycker det varit väldigt trevligt att få skriva lite och visa vad vi haft för oss. Men eftersom NI läsare (med några undantag) varit så vansinngt dåliga på att lämna kommentarer så vet jag inte om någon annan tycker det.

Med det säger jag TACK Kalifornien för denna gång. Det känns skit att lämna dig!




Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2012-03-23 08:23:48

haha..men jag är inte bitter:P det har varit så kul och underhållande att läsa dina inlägg!! det är alltid kul att läsa senare också!

vi ses väl om en månad eller så:) kram!

Postat av: Julia

Publicerad 2012-03-23 20:37:31

Vilken redig promenad:) vi är framme tjoho! Allt gick fint men efter 25h resande var vi trötta o somnade kl21 thaitid vilket straffar sig nu när jag ligger vaken halv 3 på natten:( hoppas resan hem går bra!

Postat av: Malin

Publicerad 2012-04-01 13:14:14

såklart jag läser denna blogg Anna. Men lämnar inte alltid nåt spår efter mig eftersom jag blir ju GRYMT avis på er ;) ;) hihi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Pettersson

Anna Pettersson är mitt namn, en dam i sina bästa år som läser till reseproducent på Scandinavian College of Travel and Tourism. Skolan ligger i Orsa i Dalarna och därför har jag flyttat just hit! Utbildnigen innehåller väldigt mycket praktik och här tänkte jag dela med mig av detta. Mycket nöje!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela