Anna Pettersson- på praktik i Yangon

TENTA

Publicerad 2012-10-31 20:24:31 i Allmänt,

Imorgon, den 1 november, har vi den första riktig tentan sen vi började skolan. Hhuu jag gillar inte riktigt det där ordet. Tenta. Det låter så stort, så mycket och nästan lite farligt. Vad är det för fel på det gamla hederliga orden som prov och test?
 
Denna tenta gäller alltså resegeografi, vilket i sig är väldigt roligt enligt mig, men det här är ju bara alldeldes för stort.
 
Vi hade två lektioner i resegeografi precis när vi hade börjat här i Orsa. Vi gjorde några redovisnigar och arbeten om olika ställen i landet och världen och sen fick vi en lista över vad som skulle komma på tentan som skulle äga rum typ 2 månader senare. Massa platser och länder vi själva skulle ta reda på fakta om. Men alla är vi ju olika och vem bestämmer vad som är viktigast om just ett land? Alla 32 i klassen kan ju lika gärna ha hittat olika viktiga saker i tex Sydafrika. Men vem säger att dom är rätt? och hur ska vi veta vad läraren tycker e viktigt att kunna?
 
Gissa om det uppstod förvirring i klassen! Så sedan dess har vi inte sett skymten av läraren och diskussionerna om detta prov har varit livliga...
 
Så imorgon är det allstå dags. Det får bära eller brista. Det ska till och med bli lite spännande att se vad det är för något:) Jag har iaf gjort så gott jag kan!
 
 
  

Kommentarer

Postat av: Julia

Publicerad 2012-10-31 21:29:28

Lycka till!!!!:D det kommer gå fint ska du se, jag kan hålla en tumme eller två!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Pettersson

Anna Pettersson är mitt namn, en dam i sina bästa år som läser till reseproducent på Scandinavian College of Travel and Tourism. Skolan ligger i Orsa i Dalarna och därför har jag flyttat just hit! Utbildnigen innehåller väldigt mycket praktik och här tänkte jag dela med mig av detta. Mycket nöje!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela