Anna Pettersson- på praktik i Yangon

Kalas

Publicerad 2013-12-09 08:59:15 i Allmänt,

I fredags fyllde Sofie år och det skulle såklart firas!
 
På något vänster lyckades vi skrapa ihop 10 personer från 6 olika länder till en födelsedagsmiddag! Australien, Nya Zeeland, Spanien, England, Frankrike och Sverige fanns representerade. Vi åt på vår stammisrestaurang nere på gatan där dom har en riktigt bra köttbit med pommes för 5 dollar! När det sedan var dags för att dra vidare tänkte vi åka taxi men ingen ville gå ner till priset vi ville betala. Ungefär samtidigt stannade lokalbussen till rakt över gatan så den pratglade australienaren sprang dit å snackade lite sedan hoppade vi på. Efter en stund visade det sig att den bussen inte alls gick åt det hållet vi skulle men en diskussion senare mellan chauffören och några andra passagerare visar det sig att dom bestämt sig för att köra oss till rätt plats iaf! Hur snällt är inte det? Skulle det någonsin hända i Sverige? Nej verkligen inte. Egentligen var det ingen som hade stenkoll på vart vi skulle men när vi blivit avsläppa gjorde bussen en stor usväng och brummade vidare till sin ursprungliga rutt. Jag undrar hur de andra passagerana förklarar sin sena hemkomst för sina fruar..
 
 
Vi hade en riktigt bra kväll och denna bussfärd kommer vi att minnas!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Pettersson

Anna Pettersson är mitt namn, en dam i sina bästa år som läser till reseproducent på Scandinavian College of Travel and Tourism. Skolan ligger i Orsa i Dalarna och därför har jag flyttat just hit! Utbildnigen innehåller väldigt mycket praktik och här tänkte jag dela med mig av detta. Mycket nöje!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela