Anna Pettersson- på praktik i Yangon

29 November

Publicerad 2013-11-29 06:40:25 i Allmänt,

Den har gangen far ni sta ut med ett inlagg utan prickar :)
 
Dagarna rullar pa och jag vet inte riktigt vad vi gor egentligen! Just nu ar det ganska segt pa praktiken och jag har inte sa mycket att gora. Min handledare vill bara att jag tar hand om forfragningar som galler resor som sker nar jag ar kvar och det ar ju inte sa lange till och det kommer inte in sa manga sena forfragningar.
Hittills har jag haft kontakt med en svensk kund och det var ju en erfarenhet i sig! Forst blev jag jatteglad nar jag fick forfragan men den har manniskan fattade ju ingenting. Hon hann andra sig typ 35 ganger om vad dom ville ha hjalp med och sen svarade hon inte pa ca 10 dagar och hennes ankomst narmade sig. Nar hon pa fredagen inte bekraftat va hon ville ha bokat (ankomst mandagen efter) bestamde vi oss for att inte hjalpa till. Till saken hor att det tar tiiiid att organisera saker har. Man kan inte bara slanga ivag ett mail och rakna med att tex ett hotellrum har blivit bokat. Detta har jag forklarat for kunden bade 1 och 3 ganger men som om det hjalpte. Tro fan att nar jag sen loggar in pa mailen i mandags skriver att hon 'nu ar jag i Bangkok och snart ska boarda flyget till Yangon och raknar med att nagon moter henne pa flygplatsen och blabla..' HA! NU passar det! Ja da var vi tvugna att boka det vi kunde. Nar hon sedan kommer fram till kontoret for att betala och fa biljetter var hon 'for trott for att ga ur bilen'. Meningen var ju att jag skulle skota detta men nagonstans har lessnade chefen ut och stovlade ner till henne i bilen. Lite oklart vad som skedde men han hade pengar i handen nar han kom upp igen iaf! Sa ja det finns folk till allt, typiskt att det skulle vara en svenk, snacka om daligt intryck!
 
Lite trevligare ar att vi i onsdags hade ett tidigt avskedskalas for mig och en kille som ska sluta! Vi drog i vag till ett stalle dar vi hyrt ett eget rum med stor karaokeanlaggning! I vanliga fall ar karaoke bland det varsta jag vet och gruvade mig lite for hur detta skulle bli men tack och lov artade det sig valdigt val!
VI bestallde in massa mat, jag och killarna drack ol- tjejerna juice, det sjongs massa karaoke och vi hade sjukamp. Nastan inga tjejer dricker alkohol har i landet men dom bryr sig inte om nar andra gor det sa inte behovde jag halla igen inte :) Hela ganget ar sa oerhort lattsamma och bjuder pa sig sjalva och sjong for glatta livet. Sjalv holl jag en lite mer lag profil... Lekarna bestod av bollkastning, rocka rockring, rulla in varandra i toapapper till en mumie osv. Sa ja helt klassiska personalfest lekar!  En riktigt trevlig kvall som jag verkligen uppskattade!
 
Pa lordag ar det ett, hall i er nu, ABBA cover band som ska spela har i Yangon! Informationen ar lite knapphandig men vad vi googlat fram ar det ett svenskt band som turnerat varlden over och tydligen ar ratt kanda.. Och svenskar som vi ar sa ska vi sjalvklart ga dit och dansa loss till lite svenska toner! Behover jag saga att det ska bli valdigt intressant?
 
Imorgon ar det faktiskt bara 3 veckor kvar till hemfard. Aven om jag trivs bra sa vet huvudet om att det inte ar sa lang tid kvar och man borjar omedvetet rakna ner lite. Att det ska planeras infor jul, julklappar och nyar hjalper val till lite oxa. Jag haller som bast pa att leta hotell pa narmaste strand sa att jag ska kunna njuta riktigt innan den kalla vintern smaller till!
 
Hej sa lange!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Pettersson

Anna Pettersson är mitt namn, en dam i sina bästa år som läser till reseproducent på Scandinavian College of Travel and Tourism. Skolan ligger i Orsa i Dalarna och därför har jag flyttat just hit! Utbildnigen innehåller väldigt mycket praktik och här tänkte jag dela med mig av detta. Mycket nöje!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela