Anna Pettersson- på praktik i Yangon

Det närmar sig

Publicerad 2013-10-08 18:22:27 i Allmänt,

Nu är det inte många dagar kvar till avresa. Lite för få tycker jag nästan, det känns inte som att jag är i fas med speciellt mycket. Senaste veckorna har varit rätt snurriga med en högskolekurs vi kunnat läsa på distans men ändå haft andra föreläsningar i andra ämnen i Orsa. Så för att göra det kort har jag flängt runt mellan Orsa ,Trondheim, Västerås, Gävle och nu tillbaka till Orsa.

Vi har en examensresa att planera till. Direkt efter jullovet ska vi iväg på en studieresa där vi både är reseledare, guidar och presenterar lian vi då just kommit hem ifrån. Och så såklart allt inför avresan på lördag. En massa mailande fram och tillbaka. Fick besked om att jag kanske blivit lurad på mitt visum och sen besked om att det nog är ok iaf. Pengar ska växlas, vaccination ska tas, väskan ska packas, fixa till i lägenheten, besikta bilen, byta däck på bilen..Hur va det nu igen? Var det en högskolekurs mitt i allt också? Ska bli skönt att andas ut när vi väl är framme! Om vi släpps in såklart:)

Vi kommer som planerat att inleda med en rundresa på ca 10 dagar som vi nu även har bokat. Det blir jag, Sofie och en guide som ska upptäcka Burma. Tror att det kommer bli riktigt härligt och vi avslutar med några dagar på stranden i Ngapali innan vi ger oss in i storstadsvimlet och börjar praktiken.

Det har även varit lite strul med designen här på bloggen men nu ska allt vara i ordning och det ska även gå att läsa i mobilen.

Nästa gång vi hörs är jag troligen i varmt land lååångt från det svenska höstkylan som närmar sig!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Pettersson

Anna Pettersson är mitt namn, en dam i sina bästa år som läser till reseproducent på Scandinavian College of Travel and Tourism. Skolan ligger i Orsa i Dalarna och därför har jag flyttat just hit! Utbildnigen innehåller väldigt mycket praktik och här tänkte jag dela med mig av detta. Mycket nöje!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela