Anna Pettersson- på praktik i Yangon

Tillbaka!

Publicerad 2013-09-18 22:05:00 i Allmänt,

 
Nu när det är dags att dra ut i världen igen är det även dags att damma av bloggen!

Jag är numera inne på andra och sista året på min utbildning och Lia nummer 2 kommer att göras i det spännande landet Myanmar (Burma).

Jag och min klasskompis Sofie ska spendera 10 veckor i landet som ingen vet så mycket om. Det vi vet är i alla fall att det ligger omringat av Thailand och Laos i öst, Kina i norr och Indien & Bangladesh i väst. Hela södra delen har en 1930 km lång kustremsa som vetter mot Bengaliska viken.Landet har nyligen öppnats upp för turister efter årtionden av oroligheter så det är inte helt enkelt att hitta information då inte så många varit där ännu och det finns ingen ambassad i Sverige.

Vi ska spendera vår tid hos varsin researrangör I Yangoon, landets största stad, och det ska bli oerhört spännande att se hur det asiatiska arbetsklimatet är. Skulle kunna tro att det inte är så likt vårat med ständigt fullspäckade dagar, en alltid full inkorg på mailen och en telefon som ringer, men det återstår att se!

Om allt går som vi vill ska vi inleda med en rundtur i landet på ca 7-10 dagar för att bekanta oss med de mest populär platserna och kulturen. Förhoppningsvis har vi även nytta av det när vi sedan är på våra företag.

Just nu är det mycket småfix att ordna innan avfärd: visum, boende, vaccinering, vad ska man ha med sig? och mycket annat…

Hur som helst så ska det bli jäkligt roligt och ett äventyr utöver det vanliga! Jag ska försöka berätta lite mer och dela med mig av hur det går med förberedelserna innan avfärd.

 

 

Kommentarer

Postat av: Em

Publicerad 2013-09-19 12:47:17

Vad kul att du bloggar, ska följa med spänning! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Pettersson

Anna Pettersson är mitt namn, en dam i sina bästa år som läser till reseproducent på Scandinavian College of Travel and Tourism. Skolan ligger i Orsa i Dalarna och därför har jag flyttat just hit! Utbildnigen innehåller väldigt mycket praktik och här tänkte jag dela med mig av detta. Mycket nöje!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela