Anna Pettersson- på praktik i Yangon

Varför Burma?

Publicerad 2013-09-19 21:11:06 i Allmänt,

 
Min första tanke med denna liaperiod var att åka till Sydamerika. En kontinent jag inte hunnit med att besöka ännu men gärna skulle vilja göra!

Brasilien var målet och jag började få fram några olika kontakter att använda mig av. Jag fick svar och var även välkommen till ett litet familjeägt hotell på Ilha Grande, en ö strax utanför Rio de Janeiro. Vansinnigt fint ställe med paradisstränder, ingen biltrafik, häftig natur och ja… listan kan göras lång. MEN ett litet familjeägt hotell med 45 bäddar skulle för mig innebära städ och frukostfix. När jag dessutom var på ett stort modernt hotell under första praktiken så fick soldyrakaren i mig ta ett steg tillbaka och den mogna studerande Anna tog beslutet att säga nej tack.

Dessutom så ville jag gärna ha sällskap under en så pass lång resa som är så långt iväg och då dök Sofies fråga upp väldigt lägligt – Vem vill följa med till Burma? Och ja, där var jag inte sen på att svara ja, snacka om helomvändning från Sydamerika till Asien!

 

Om jag kommer lära mig så mycket mer rent studiemässigt tror jag faktiskt inte. Men däremot så kommer vi få ta del av det asiatiska arbetsklimatet och med stor sannolikhet kommer vi att kunna bistå men kunskap som dom inte har, vilket känns kul!

Det jag ser fram emot mest är att få se ett land i Asien som inte är lika exploaterat som alla de andra länder jag besökt. Äta massa god mat, åka på en rundresa och se så många tempel att vi aldrig mer vill se ett!  Jag har föreställt mig att Burma är som Thailand för minst 20 år sedan, får se om det stämmer!

 

 

 
 
 
 
 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna Pettersson

Anna Pettersson är mitt namn, en dam i sina bästa år som läser till reseproducent på Scandinavian College of Travel and Tourism. Skolan ligger i Orsa i Dalarna och därför har jag flyttat just hit! Utbildnigen innehåller väldigt mycket praktik och här tänkte jag dela med mig av detta. Mycket nöje!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela